top of page

Dagritme BSO

Een dagstructuur om de kinderen houvast en stabiliteit te bieden, maar waar genoeg ruimte is voor eigen inbreng.

Floki.jpg

Dagritme BSO 4 – 12 jaar


Dagelijks hebben wij een vast dagritme, voor een grotere activiteit of uitje kunnen wij hiervan afwijken. Dit zal ik altijd aan de kinderen uitleggen zodat zij er op voorbereid zijn.


Schooldag

14.30 Kinderen uit school halen

Met de bakfiets haal ik de kinderen van school. Als alle kinderen er zijn en de kinderen die op hun eigen fiets fietsen een hesje aan hebben vertrekken we met zijn alle naar de Weipoort.


15.00 Tussendoortje

Gezonde en lekkere tussendoortjes, met zijn alle aan tafel. In de middag eten we als gezond tussendoortje verschillende stukken groente en fruit of een volkoren cracker. Tijdens dit moment bespreken we de activiteit van vandaag en kunnen de kinderen kiezen of ze hier aan me doen of zelfstandig iets willen doen.


15.30 Activiteit

Een uitdagende activiteit binnen of buiten waarbij de verschillende ontwikkelingsgebieden worden aangesproken. Van knutselen en koken tot parcoursen bouwen en proefjes doen. De samenwerking tussen de kinderen vind ik heel belangrijk, zij hebben iedere week inspraak op wat wij gaan doen. Is er een activiteit wat ze graag willen doen, maar waar ik de spullen niet voor in huis heb? Dan plannen we die in voor de volgende week.


16.45 Dieren verzorgen en buiten spelen

Buiten gaan we de konijnen voeren, de kippen voeren en eieren rapen en de hond 'uitlaten'. In de winter maken we de stallen voor de paarden klaar, opstrooien en voer maken, in de zomer maken we het paddock klaar, de kinderen mogen allemaal helpen!


17.15 Vrij spelen

De kinderen die nog niet zijn opgehaald kunnen samen vrij spelen.


17.45 Avondeten

In overleg is het mogelijk dat een kind me eet met ons gezin.

​

Vakantiedag

7.30 – 9.00 Binnenkomst

Hierbij kunnen de kinderen rustig binnenkomen, het is tenslotte vakantie 😉

Er zullen verschillende kleine activiteiten klaar staan waar zij me aan de slag kunnen. Bij het brengen is er tijd voor een korte overdracht. Voor een uitgebreid gesprek kunnen we een (telefonische) afspraak maken zodat ik mijn aandacht bij de kinderen kan houden tijdens de opvang.


9.00 Start van de dag

Dit doen we zodra iedereen er is. We bekijken welke activiteiten we hebben en wie wat wilt doen. Hierbij vind ik het belangrijk dat we dit samen doen, elkaar uit laten praten en luisteren naar elkaars ideeën, samen komen we tot de leukste dingen!


9.30 Tussendoortje

Gezonde en lekkere tussendoortjes, met zijn alle aan tafel. Verschillende stukken fruit zodat er voor iedereen keuze is.


10.00 Konijnen voeren

De schillen van het fruit gooien wij hier niet weg, maar deze gaan naar de konijnen en de cavia’s!


10.30 Activiteit

Een uitdagende activiteit binnen of buiten waarbij de verschillende ontwikkelingsgebieden worden aangesproken. Van knutselen en koken tot parcoursen bouwen en proefjes doen. De samenwerking tussen de kinderen vind ik heel belangrijk, zij hebben iedere week inspraak op wat wij gaan doen. Is er een activiteit wat ze graag willen doen maar waar ik de spullen niet voor in huis heb? Dan plannen we die in voor de volgende week of gaan we gewoon op pad om deze spullen te halen!


12.00 Opruimen

Tijd om af te ronden en op te ruimen! De projecten die nog niet af zijn worden apart gelegd om later aan verder te gaan.


12.30 Lunch

Handen wassen, samen de tafel dekken, soms iets samen klaar maken en dan vooral gezellig samen eten. Een belangrijk moment van rust en saamhorigheid. Daarna natuurlijk samen opruimen en de keuken schoon achter laten


13.30 Rust moment

Tijd voor rustige activiteiten zoals kleuren, lezen of een spelletje. Voor iedereen een momentje om bij te komen op zijn eigen manier.


14.00 Gezamenlijk spel

Een bordspelletje, actief spel, denk spel binnen of buiten we bedenken iedere week iets anders! Ook hier hebben de kinderen inspraak in wat we gaan doen. Ik stimuleer het zelf nadenken en samen tot een oplossing te komen als er verschillende ideeën zijn!


15.15 Tussendoortje

Gezonde en lekkere tussendoortjes, met zijn alle aan tafel. In de middag eten we als gezond tussendoortje verschillende stukken groente en fruit of een volkoren cracker. Tijdens dit moment bespreken we de activiteit van vandaag en kunnen de kinderen kiezen of ze hier aan mee doen of zelfstandig iets willen doen.


15.45 Activiteit afmaken

De activiteit van vanmorgen afmaken of een kleinere activiteit opstarten.


16.45 Dieren verzorgen en buiten spelen

Buiten gaan we de konijnen voeren, de kippen voeren en eieren rapen en de hond ‘uitlaten’. In de winter maken we de stallen voor de paarden klaar, opstrooien en voer maken, in de zomer maken we het paddock klaar, de kinderen mogen allemaal helpen!


17.15 Vrij spelen

De kinderen die nog niet zijn opgehaald kunnen samen vrij spelen.


17.45 Avondeten

In overleg is het mogelijk dat een kind mee eet met ons gezin.

bottom of page